ААТ «МАГIЛЁЎАБЛРЭСУРСЫ»

Канічныя ролікападшыпнікі

  

Канічныя роликоподшипникиКанічныя роликоподшипники прызначаныя для ўспрымання адначасова дзеючых радыяльных і восевых нагрузак. Дапушчальная частата кручэння значна ніжэй, чым у падшыпнікаў з цыліндрычнымі ролікамі, а здольнасць да ўспрымання восевай нагрузкі вызначаецца вуглом конусность вонкавага кальца. З павелічэннем кута конусность восевая грузападымальнасць ўзрастае пры памяншэнні радыяльнай. Перакос вала адносна восі корпуса недапушчальны.

Однорядный

Однорядный канічныя падшыпнікі прызначаныя для ўспрымання радыяльных і аднабаковых восевых нагрузак. Дапускаецца паасобны мантаж кольцаў, а таксама рэгуляванне восевай гульні і радыяльнага зазору як пры ўсталёўцы, так і ў працэсе эксплуатацыі падшыпніка. Падшыпнікі можна ўсталёўваць з папярэдніх нацягам, які ствараецца пры іх мантажы ў адной апоры.

Канічны роликоподшипник

Двухрадковыя канічныя падшыпнікі прызначаныя для ўспрымання радыяльных і двухбаковых восевых нагрузак.

Четырехрядные канічныя падшыпнікі прызначаныя для ўспрымання вялікіх радыяльных і адносна невялікіх двухбаковых восевых нагрузак.

Канічныя роликоподшипники раздымныя; ўнутранае кольца з ролікавай абоймай і вонкавае кальцо могуць ўсталёўвацца асобна. Мадыфікаваны лінейны кантакт паміж ролікамі і дарожкамі качэння перашкаджае ўзнікненню кромочного напружання. Канічныя роликоподшипники ўспрымаюць высокія радыяльныя і восевыя сілы. Так як падшыпнікі ўспрымаюць восевыя сілы толькі ў адным напрамку, то для ўспрымання сіл у процілеглым кірунку звычайна ўсталёўваецца другі падшыпнік ў люстэркавым парадку.

Самоустановка

Мадыфікаваны лінейны кантакт паміж ролікамі і дарожкамі качэння перашкаджае ўзнікненню кромочного напружання і дапускае пэўную самоустановку канічных роликоподшипников.

Зазор

Восевай зазор канічных роликоподшипников усталёўваецца ў працэсе мантажу двух падшыпнікаў.

Частата кручэння

Базавая частата кручэння можа быць перавышаная аж да лімітавай частоты кручэння, калі гэта дазваляюць умовы. З мэтай уліку асаблівых працоўных умоў разлічваюць тэрмічнаму дапушчальную працоўную частату кручэння.

Сепаратар

Канічныя роликоподшипники вырабляюцца, як правіла, са штампаванымі сталёвымі сепаратарамі. Так як сепаратар некалькі выступаюць па баках, гэты момант неабходна ўлічваць у мантажных памерах.

Канічныя роликоподшипники могуць быць спарены па Х – вобразнай схеме. Прокладочное кольца паміж двума вонкавымі кольцамі вызначае велічыню восевага зазору пары падшыпнікаў, якая паказваецца ў пазначэнні.

Рабочая частата кручэння пары падшыпнікаў прыблізна на 20% ніжэй дапушчальнай рабочай частоты кручэння асобнага падшыпніка. Лімітавая частата кручэння можа быць дасягнута таксама парай падшыпнікаў у тым выпадку, калі ўмовы мантажу ўлічваюць неспрыяльны цеплавой баланс спараных падшыпнікаў.

Перакос

Здольнасць аднарадных канічных роликоподшипников кампенсаваць вуглавыя перакосы ўнутранага кальца па адносінах да вонкавай кольцы абмежаваная некалькімі хвілінамі, так што гэтыя падшыпнікі здольныя ажыццяўляць кампенсацыю толькі невялікіх памылак соосность.

Унутраны зазор

Унутраны зазор однорядного канічнага роликоподшипника можа быць вызначаны толькі пасля завяршэння мантажу і залежыць ад рэгулявання падшыпніка адносна другога падшыпніка, які ажыццяўляе фіксацыю становішча вала ў процілеглым кірунку.

Мінімальная нагрузка

Для таго каб была гарантаваная здавальняючая працавала падшыпнікаў на іх пастаянна павінна ўздзейнічаць пэўная мінімальная нагрузка. Гэта асабліва важна, калі падшыпнікі працуюць пры высокіх хуткасцях, калі сілы інэрцыі шарыкаў і сепаратара, а таксама трэнне ў смазочном матэрыяле могуць аказваць адмоўнае ўздзеянне на ўмовы качэння ў падшыпніку і выклікаць праслізгванне шарыкаў па дарожцы качэння.